
Weryfikacja potencjalnego klienta instytucji finansowej to kluczowy element procesu przyznawania środków pieniężnych. Na czym polega procedura sprawdzenia pożyczkobiorcy?
- Jak firmy pożyczkowe weryfikują klienta?
- Dodatkowe metody sprawdzenia pożyczkobiorcy
- Co jest najczęstszą przyczyną odrzucenia wniosku?
- Dlaczego weryfikacja pożyczkobiorcy jest ważna?
Jak firmy pożyczkowe weryfikują klienta?
Poszukując pożyczki zazwyczaj sięgamy do oferty internetowej, szybki i łatwy dostęp do poszczególnych produktów pozwala zapoznać się z obowiązującymi w konkretnej firmie procedurami. Wielu z nas korzysta rankingu popularnych pożyczek i zastanawia się co decyduje o pozytywnej decyzji, jak przebiega procedura i czy wymaga udostępnienia danych oraz dokumentów.
Dla firmy pożyczkowej skrupulatna weryfikacja klienta jest kluczowym zabezpieczeniem udzielanych środków finansowych. Podstawą są nasze dane z dowodu osobistego. Zazwyczaj w procesie ubiegania się o pożyczkę na raty przesyłamy skan dokumentu tożsamości, który umożliwia weryfikację autentyczności danych wnioskodawcy.
Najczęściej instytucje stosują wymóg dokonania przelewu weryfikacyjnego. Polega to przekazaniu symbolicznej kwoty 1 grosza lub 1 złotówki na wskazane konto internetowe firmy pożyczkowej z rachunku osobistego pożyczkobiorcy. Ten etap sprawdzenia ma na celu potwierdzenie zgodności danych nadawcy przelewu z danymi osoby, która ubiega się o środki finansowe.
Pomimo, że klient deklaruje w formularzu brak zadłużeń kolejnym etapem weryfikacji pożyczkobiorcy jest sprawdzenie wnioskującego w dostępnych bazach Biura Informacji Kredytowej, Biura Informacji Gospodarczej oraz w Krajowym Rejestrze Długów. Nie dotyczy to jednak pożyczek online bez weryfikacji, pożyczek bez BIK, w ich przypadku pieniądze są przyznawane bez sprawdzenia rzetelności finansowej. Czasem wymagany jest skan umowy o pracę, odcinek emerytury lub renty, wyciąg z konta bankowego.
Dodatkowe metody sprawdzenia pożyczkobiorcy
Niektóre firmy decydują się na autoryzację tożsamości klienta za pośrednictwem wiadomości tekstowej sms wysyłanej na numer telefonu lub wiadomości przekazywanej na nasz adres e-mail. Z uwagi, że ten rodzaj sprawdzenia może budzić wątpliwości częściej stosuje się osobisty kontakt telefoniczny pracownika firmy z klientem. Podczas rozmowy padają pytania dotyczące statusu rodzinnego i sytuacji zawodowej, aktualnej sytuacji finansowej oraz dotychczasowych i aktualnych zadłużeń.
Co jest najczęstszą przyczyną odrzucenia wniosku?
Do najczęściej spotykanych przyczyn negatywnego rozpatrzenia złożonego wniosku jest nasz status w ewidencjach dłużników. Brak stabilności finansowej wpływa bezpośrednio na wiarygodność i ocenę możliwości spłaty zadłużenia.
Dlaczego weryfikacja pożyczkobiorcy jest ważna?
Szeroki zakres możliwości sprawdzenia klienta przez firmę pożyczkową jest zabezpieczeniem wypłaty środków pieniężnych osobie, która ma realny zamiar i możliwość spłaty zadłużenia. Dla klienta to również większa gwarancja bezpieczeństwa przekazanych danych, które nie zostaną później wykorzystane bez naszej wiedzy i zgody.