ostatnie artykuły

Blog

Na czym polega weryfikacja pożyczkobiorcy?

weryfikacja pożyczkobiorcy

Weryfikacja potencjalnego klienta instytucji finansowej to kluczowy element procesu przyznawania środków pieniężnych. Na czym polega procedura sprawdzenia pożyczkobiorcy?

Jak firmy pożyczkowe weryfikują klienta?

Poszukując pożyczki zazwyczaj sięgamy do oferty internetowej, szybki i łatwy dostęp do poszczególnych produktów pozwala zapoznać się z obowiązującymi w konkretnej firmie procedurami. Wielu z nas korzysta rankingu popularnych pożyczek i zastanawia się co decyduje o pozytywnej decyzji, jak przebiega procedura i czy wymaga udostępnienia danych oraz dokumentów.

Dla firmy pożyczkowej skrupulatna weryfikacja klienta jest kluczowym zabezpieczeniem udzielanych środków finansowych. Podstawą są nasze dane z dowodu osobistego. Zazwyczaj w procesie ubiegania się o pożyczkę na raty przesyłamy skan dokumentu tożsamości, który umożliwia weryfikację autentyczności danych wnioskodawcy.

Najczęściej instytucje stosują wymóg dokonania przelewu weryfikacyjnego. Polega to przekazaniu symbolicznej kwoty 1 grosza lub 1 złotówki na wskazane konto internetowe firmy pożyczkowej z rachunku osobistego pożyczkobiorcy. Ten etap sprawdzenia ma na celu potwierdzenie zgodności danych nadawcy przelewu z danymi osoby, która ubiega się o środki finansowe.

Pomimo, że klient deklaruje w formularzu brak zadłużeń kolejnym etapem weryfikacji pożyczkobiorcy jest sprawdzenie wnioskującego w dostępnych bazach Biura Informacji Kredytowej, Biura Informacji Gospodarczej oraz w Krajowym Rejestrze Długów. Nie dotyczy to jednak pożyczek online bez weryfikacji, pożyczek bez BIK, w ich przypadku pieniądze są przyznawane bez sprawdzenia rzetelności finansowej. Czasem wymagany jest skan umowy o pracę, odcinek emerytury lub renty, wyciąg z konta bankowego.

Dodatkowe metody sprawdzenia pożyczkobiorcy

Niektóre firmy decydują się na autoryzację tożsamości klienta za pośrednictwem wiadomości tekstowej sms wysyłanej na numer telefonu lub wiadomości przekazywanej na nasz adres e-mail. Z uwagi, że ten rodzaj sprawdzenia może budzić wątpliwości częściej stosuje się osobisty kontakt telefoniczny pracownika firmy z klientem. Podczas rozmowy padają pytania dotyczące statusu rodzinnego i sytuacji zawodowej, aktualnej sytuacji finansowej oraz dotychczasowych i aktualnych zadłużeń.

Co jest najczęstszą przyczyną odrzucenia wniosku?

Do najczęściej spotykanych przyczyn negatywnego rozpatrzenia złożonego wniosku jest nasz status w ewidencjach dłużników. Brak stabilności finansowej wpływa bezpośrednio na wiarygodność i ocenę możliwości spłaty zadłużenia.

Dlaczego weryfikacja pożyczkobiorcy jest ważna?

Szeroki zakres możliwości sprawdzenia klienta przez firmę pożyczkową jest zabezpieczeniem wypłaty środków pieniężnych osobie, która ma realny zamiar i możliwość spłaty zadłużenia. Dla klienta to również większa gwarancja bezpieczeństwa przekazanych danych, które nie zostaną później wykorzystane bez naszej wiedzy i zgody.

oceń ten artykuł
brak komentarza

zostaw komentarz