ostatnie artykuły
Uwaga FinanseInneJak zwiększyć sprzedaż jako handlowiec? 5 porad dla handlowców

Jak zwiększyć sprzedaż jako handlowiec? 5 porad dla handlowców

Handlowcy

Praca handlowca wiąże się z ciągłym przekraczaniem swoich granic. I choć może brzmieć to jak propagandowy slogan, owa zdolność do ciągłego rozwoju jest jedną z najważniejszych umiejętności, jakie powinien posiadać dobry handlowiec. Warto jednak mieć świadomość, że praca handlowca jest u podstaw bardzo humanistyczna, bazująca na kontakcie z ludźmi. Reaktywność na potrzeby klientów to podstawa, a asertywność i nastawienie na cel motor napędowy dobrej sprzedaży.

Pozytywne nastawienie kluczem do zwiększenia sprzedaży

Zawód handlowca kojarzony jest przede wszystkim z niekończącym się entuzjazmem. Wydaje się, że osoba sprzedająca usługi lub produkty danej firmy powinna być przez cały czas uśmiechnięta i optymistycznie nastawiona do świata. Co prawda, usposobienie to w dużej mierze kwestia osobowości, jednak każda osoba może mieć czasem gorszy dzień. Co, jeśli takich dni jest kilka, i znacząco wpływają one na nasze wyniki sprzedażowe?

Przede wszystkim warto mieć świadomość, że jest to całkowicie normalne. W każdej profesjonalnej firmie będziesz mieć dostęp do szeregu szkoleń, które w dużej mierze podpowiedzą Ci, co masz mówić podczas rozmów z klientem, tak, aby Twoje nastawienie było czynnikiem wzmacniającym. Jeśli masz problemy z odpowiednim zarządzaniem swoimi emocjami, dobra firma sprzedażowa może Ci pomóc. Warto poszukać pracy jako handlowiec na przykład na https://www.gowork.pl/praca/handlowiec;st. Z czasem nauczysz się tak kierować rozmowami z klientem, że pozytywne nastawienie nie będzie dla Ciebie żadnym problemem.

Handlowcu, precyzyjnie dobierz klienta!

Doborem klientów zasadniczo powinna zajmować się firma. W zależności jednak od tego, gdzie pracujesz, warto zwrócić uwagę na grupę docelową i dobrać do niej odpowiedni język. W inny sposób będziemy przedstawiać ofertę osobie starszej, której cele życiowe oscylują raczej wokół stabilności, a inaczej osobom młodym, będącym u progu kariery. Jeśli jako handlowcy mamy szeroki wybór różnego rodzaju produktów, należy zadać sobie pytanie o potrzeby danej grupy i krótko ją scharakteryzować. Odpowiedź na realne potrzeby klientów daje bardzo dobre efekty sprzedażowe.

Unikalna wartość handlowa, czyli Unique Selling Proposition

Unikalna Wartość Handlowa to podstawy działania każdego handlowca. Klienci, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, są bardzo wyczuleni na fałsz, więc jeśli nie jesteś przekonany do swojego produktu, nie będziesz efektywnym handlowcem. Aby sprzedać produkt, musisz wierzyć, że sam kupiłbyś to, co chcesz sprzedać. Dlatego przed przystąpieniem do sprzedaży warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co wyjątkowego ma w sobie oferowany produkt? Jaką wartość ze sobą niesie? Czy sam kupiłbym taki produkt?

Empatia i asertywność – ważne cechy handlowca

Empatia i asertywność to cechy osobowości, które powinien mieć każdy handlowiec. Warto jednak wyważyć obydwie strony tego medalu. Zbyt empatyczny sprzedawca nie będzie zbijał obiekcji klienta i jego sprzedaż będzie na niskim poziomie, natomiast handlowiec nastawiony agresywnie, nierozumiejący trudności, z jakimi boryka się klient, zrazi do siebie odbiorcę. Aby skutecznie sprzedawać, należy przede wszystkim wsłuchiwać się w potrzeby klienta, będąc jednak cały czas nastawionym na cel. Jeśli klient mówi, że obecnie nie stać go na produkt, nie namawiamy go na siłę: mówimy, że rozumiemy jego sytuację i staramy się zaproponować coś innego, odpowiadającego jego sytuacji.

Czym jest tak zwane „zbijanie obiekcji”?

W firmach związanych ze sprzedażą często słyszy się o tak zwanym „zbijaniu obiekcji”. Jest to reakcja na pierwsze i często drugie „nie” klienta. Od kiedy powstało bardzo wiele firm sprzedażowych, odbiorcy są jednak coraz mniej reaktywni na próby przekonywania przez konsultantów, że ich „nie” znaczy w istocie „tak”. Napastliwy sposób komunikacji na pewno nie przyniesie dobrych rezultatów. Jeśli chcemy być skuteczni, musimy przede wszystkim słuchać. Czyli, jeśli klient odpowie nam „przepraszam, nie jestem zainteresowany”, warto subtelnie i delikatnie, ale konsekwentnie dopytać o motywacje i zaproponować inną opcję. W swojej pracy handlowiec musi być nastawiony na usłyszenie „nie”. Sztuką jest dotrzeć do klienta w taki sposób, aby ostatecznie zarówno sprzedawca, jak i odbiorca wyszli z interakcji zadowoleni.

Oceń:
Brak komentarzy

leave a comment